Wednesday, July 30, 2008

Jus Sayuran : Jus Seleri Timun

Hari ini seharian saya menjadi pemudah cara (fasilitator) untuk satu program latihan di tempat kerja saya. Pulang ke rumah saya lihat isteri saya sudah sediakan stok ayam untuk dibuat sup pada malam tersebut. Tapi selera saya agak terbantut. Ditambah dengan azam saya untuk berhati-hati dengan apa yang saya makan saya keluarkan bahan-bahan tersebut:
  1. 1 1/2 batang seleri.
  2. 4 hiris timun.
  3. Sepotong lemon
  4. Sesudu madu lebah
  5. Sedikit kiub ais.
  6. Setengah gelas air kosong.
Caranya : Kisar semua bahan di atas. Siap! Perahan lemon dan madu mengikut selera anda. Mula-mula saya skeptikal sikit mahu minum jus ini. Saya sisip sedikit. Sedap juga. Kini saya sedang menikmatinya sambil menaip entri ini dan mendengar streaming Radio Klasik Nasional.

Selamat Merangsang Rasa, Memikat Aroma

Abahfateh
http://abahfateh.blogspot.com

No comments: