Friday, August 29, 2008

Labuan yang telah ku tinggalkan



Setelah sekian lama bermastautin di bumi Labuan, tibalah detik 24 Ogos 2008 saya dan keluarga meniggalkan bumi Labuan yang betuah. Pelbagai kenangan pahit dan manis telah di cipta di sana. Walaupun agak sayu meninggalkan teman-teman dan kenangan, namun demi masa depan, kami harus melakukan sesuatu. Sayu juga rasa hati apabila anaknda tercinta, Fateh, membuat permintaan ‘Ibu, nanti kita datang sini lagi ye!’.

Bermulalah kisan kehidupan saya dan keluarga di bumi Selangor ini. Di sini kami harus mencari tapak yang baru untuk meneruskan kehidupan. Kepada teman-teman di Labuan, terima kasih banyak-banyak atas segala bantuan, perhatian dan persahabatan. Tanpa anda sekalian, kesunyianlah kami disana. Suka duka, pahit manis, susah senang dikongsi bersama. Semoga kita akan bersua kembali disuatu masa.

Mungkin di bumi Selangor ini menjanjikan sesuat yang baru. Sebagai langkah pertama, kami mencuba untuk berniaga dengan menjual dodol ( kata org putih tu, ‘test market ‘). Jualan ini untuk hari raya. Jadi kepada semua pengunjug blog ini, selamat menyambut ketibaan Ramadhan Al-Mubaraq. Semoga kita semua mendapat rahmat dan hidayah dari Allah yang melimpah ruah.

Di samping itu juga, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan kepada semua warganegara Malaysia tidak kita dimana pun kita berada. Semoga Malaysia tetap di hati walau apa yang terjadi dan dimana pun kita berada.


Selamat Merangsang Rasa, Memikat Aroma

2 comments:

arsaili said...

salam ramadhan semoga kedatangan nya kali ini membawa seribu rahmat

azlina said...

terima kasih. sama-sama kita mengimarahkan ramadan ini